Klart och betalt?
Personalföreningen i Nyköpings kommun skickade ett mejl till KAF där de efterlyste tips på hur medlemsföreningarna hanterar bokningar och betalningar. De önskar använda en digital lösning som förenklar hanteringen av både bokningar till aktiviteter så som betalningen av dem.
Så, vad har ni? Hur gör ni?
Nedan finner du en kort sammanställning av inkomna svar;
- I Lidköping har vi löst det på enklaste sätt. Bokning via ett formulär på intranätet med betalning via Swish.
- Vi i Höganäs har löneavdrag för aktiviteterna och pensionärerna använder Swish. Man kan kanske använda sig av en e-tjänst för anmälningar till aktiviteter.
- Borås har samma lösning som Lidköping. Webbformulär på intranätet och swishbetalning.
- Vi i Boka Pf Botkyrka använder också Cardskipper. Rekommenderas.
- I Ljungby har vi anmälan via formulär på intranätet och betalning via avdrag på lönen.
- HUMOR i Hässleholm använder sig av appen Cardskipper och vi är väldigt nöjda! Betalning sker med swish eller betalkort via appen. Där går även att anmäla sig även om det är kostnadsfritt. All hantering sker via webben.
- Umeå kommuns personalförening Sporren har idag samma lösning som Borås och Lidköping (Webbformulär på intranätet samt swishbetalning). Vi har även elektroniska medlemskort via Cardskipper. Läs gärna mer: App med digitala medlemskort & kommunikation till medlemmar (cardskipper.com)
- I Varbergs kommun använder vi ett webbaserat verktyg som heter Paloma (paloma.se), i verktyget kan man både skapa nyhetsbrev och event med anmälningsfunktion. Den betalningsmetod som vi använder är Swish. https://www.paloma.se/